тел.:   (044) 278-73-23
факс: (044) 279-10-39

адреса: м. Київ, вул. Хрещатик 7\11

E-mail:   uks@coop.com.ua -, JavaScript

газета ВІСТІ

пропозиції для бізнесу


Профспілки

Новини Укркоопспілки

15.06.2018

Вчитися потрібно завжди, скрізь і в будь-якому віці

29--30 травня у м. Одеса на базі готельно-ресторанного комплексу «VELE ROSSE» облспоживспілки відбувся семінар-тренінг для керівників кооперативних організацій області та фахівців апарату управління. Захід провели науковці Полтавського університету економіки і торгівлі − С.І. Нестуля, директор Навчально-наукового інституту лідерства, к.і.н., доцент кафедри управління персоналом та економіки праці, та М.М. Іваннікова, к.е.н., доцент кафедри маркетингу. Мета навчання − формування необхідних знань з маркетингу та компетенцій сучасного керівника.

Тренінг складався із двох тем − «Керівник в епоху змін» та «Успішний маркетинг».

Тренінг «Керівник в епоху змін», який актуалізує компетентності керівника, провела досвідчений тренер Світлана Нестуля.

− Щоб успішно розвивати систему споживчої кооперації, − наголосила на початку навчання С.І. Нестуля, − необхідно добре розуміти ті зміни, які відбуваються в українській економіці. Адже відповідно до цих процесів потрібні й зміни на різних рівнях управління нашої системи. Керівникові сьогодні конче необхідно не просто залишатися хорошим менеджером, а вибудувати управлінську діяльність згідно із новими стандартами міжнародної системи управління якістю ISO 9001:2015, тобто компетенції сучасного керівника мають відповідати європейським стандартам. Основні їх принципи − орієнтація на клієнта, лідерство, залучення персоналу, постійне вдосконалення, системний підхід до управління, прийняття рішень на основі фактів, взаємовигідні відносини з постачальником − неабияк впливають на ефективність діяльності будь-якої організації.

Під час тренінгу Світлана Іванівна застосовувала різні форми і методи роботи: відеоаналіз, тренувальні вправи, інтерактивні завдання тощо. Щоб учасники заходу якнайкраще засвоїли особливості успішної лідерської управлінської моделі, вміння широко, критично і креативно мислити, а ефективна комунікація та оперативність стали в колективах системи звичним явищем, С. Нестуля підготувала чимало візуалізацій і кейсів.

Цікава інформація, навички та позитивна співпраця об’єднали учасників тренінгу в командній роботі із пошуку ефективної стратегії досягнення успішного результату.

− Теорія без практики мертва, − зазначила Світлана Іванівна, − а практика без теорії − сліпа. Тому саме такий жвавий обмін досвідом збагачує і розвиває систему споживчої кооперації, піднімаючи її підприємства на вищий рівень.

Про основні принципи сучасного маркетингового інструментарію та особливості його застосування на практиці під час тренінгу «Успішний маркетинг» розповіла його ведуча Марина Іваннікова.

Нині ключовою проблемою в маркетингу для підприємств споживчої кооперації, − зазначила Марина Миколаївна, − є недобросовісна конкуренція з боку приватних осіб та відсутність достатнього рівня платоспроможності сільського населення. Нелояльна по відношенню до споживчої кооперації система оподаткування та законодавчого врегулювання економічної діяльності призводять до зростання великої кількості приватних торговельних підприємств, що нехтують принципами прозорості, доброчесності та соціальної відповідальності по відношенню до споживача, і створюють несприятливі умови для успішного розвитку системи споживчої кооперації.

Під час тренінгу учасникам було представлено основні напрями застосування соціально-відповідального маркетингу, які сприяють формуванню системи лояльності споживачів.

Завдяки активним, оптимістичним, відкритим тренерам захід вийшов цікавим і корисним. Усі учасники із задоволенням виконували різноманітні завдання і тести, що давали можливість подивитися на себе з боку, виявити свої слабкі сторони, зрозуміти, як тебе сприймають колеги, оцінити переваги командної роботи. Було цікаво застосувати й закріпити в рольових іграх отримані знання. Так, під час тренінгу «Керівник в епоху змін» чи не найактивнішими учасники були при виконанні групового завдання «Побудова піраміди», яке неабияк захопило всіх і згуртувало.

Загалом на навчаннях панувала невимушена атмосфера, вправи виконувалися на підставі наявних знань і потім переглядалися вже з урахуванням отриманої теоретичної бази. Наприклад, були розглянуті можливості й загрози для підприємств споживчої кооперації, їх сильні й слабкі сторони. Всі ці дані зводилися у матрицю Swot-аналізу, на підставі якої визначалися стратегічні напрями для подальшого розвитку підприємства, а також сильні сторони, завдяки яким можна розвиватися і нейтралізувати загрози.

Своїми враженнями про тренінг поділився голова правління Споживспілки Одеської області Олександр Паровенко:

− Даний тренінг був корисний як для молодих, так і для досвідчених керівників. Адже у процесі роботи ми зіштовхуємося із безліччю психологічних проблем, від подолання яких інколи залежить не тільки кар'єра, а й здоров'я. Вміння боротися із труднощами залежить від поінформованості керівника, його готовності до форс-мажорних ситуацій і впевненості в собі.

Нині кадрове питання в системі стоїть досить гостро. В цьому нам, звичайно, дуже допомагають кооперативні заклади вищої освіти. Часом буває складно встигати за потоком нової інформації, тому підвищувати кваліфікацію треба постійно, тут немає і не може бути меж досконалості. Як сказав французький філософ і письменник Мішель де Монтень, треба багато вчитися, щоб усвідомити, що знаєш мало. Тож ми дуже вдячні Світлані Нестулі й Марині Іванніковій за змістовний, цікавий і корисний тренінг з актуальних тем. Сучасні європейські методики, підходи і мотивації, які вони застосували, дозволяють якнайкраще засвоїти викладений матеріал, а універсальність отриманих нами навичок, впевнений, неабияк підвищить компетенцію кожного керівника та ефективність його управління. До речі, тільки за останні два роки на рівні Споживспілки Одеської області за участю кооперативних фахівців та спеціалістів із різноманітних місцевих контролюючих органів організовано більше 25-ти навчань. Плануємо не зупинятися на цій цифрі й зробити такі навчання регулярними.

Було що сказати й іншим учасникам тренінгу. Так, Іван Дімчев, голова правління Спілки споживчих товариств Болградського району, відзначив:

− В умовах жорсткої конкуренції без постійної самоосвіти, без урахування сучасних маркетингових і менеджментних прийомів утримувати позиції споживчої кооперації практично неможливо. Тому знання про нові тенденції в управлінській роботі, максимальне наближення до європейських стандартів, безсумнівно, допоможуть нам у подальшій роботі. Вдячний організаторам заходу − правлінню Спілки споживчих товариств Одеської області, особисто його голові Олександру Олексійовичу Паровенку, і, звичайно, науковцям Полтавського університету економіки і торгівлі за професійно виконану роботу та глибоке знання представлених тем.

Микола Шкурина, директор підприємства споживчої кооперації «Ринок Райспоживспілки» м. Кілія, теж охоче поділився враженнями про тренінг:

− Це хороша підзарядка після одноманітних трудових буднів і привід по-новому подивитися на робочі й життєві моменти. Культура спілкування, культура мислення, вміння правильно слухати, ставити і вирішувати питання − це безцінні навички, за які я щиро вдячний і організаторам тренінгу, і тренерам.

Голова правління Спілки споживчих товариств Арцизького району Анатолій Стоянов так прокоментував почуте і побачене на тренінгу:

− Вдалося за ці два дні чимало: поглибити знання з маркетингової аналітики; ознайомитися з основними принципами сегментації ринку і стратегією позиціонування; дізнатися, якими управлінськими компетентностями повинен володіти успішний керівник в епоху змін, та багато чого іншого. Користуючись нагодою, хочу подякувати організаторам заходу за можливість зустрітися з колегами із інших районів області, обговорити з ними проблеми розвитку споживчої кооперації нашого регіону.

Загалом всі учасники семінару-тренінгу були одностайні в тому, що подібні заняття потрібні й корисні, бо час не стоїть на місці, змінюються правила в бізнесі, в податковому законодавстві. А оскільки навчатися ніколи не пізно, то проводити такі тренінги треба частіше.

Після закінчення тренінгу всі учасники отримали відповідні сертифікати.